mystery shopping wat is het?

Bij mystery shopping doe jij je voor als klant om het serviceniveau van medewerkers te verbeteren.

Mysterytest

Bij mystery shopping doe jij je voor als klant en word je ingezet om het serviceniveau en de verkoopgerichtheid van medewerkers te verbeteren.

Bij mystery shopping maak jij jezelf (meestal) niet bekend als mystery shopper, maar rapporteer je na afloop van je mystery visit via een digitale vragenlijst. In deze vragenlijst leg jij je constateringen van je bezoek vast en geef je een zo duidelijk en volledig mogelijke uitleg van wat je hebt waargenomen tijdens je bezoek.

Mystery shopping kent vele varianten, denk bijvoorbeeld aan een mystery visit met verkoopgesprek bij een afdeling van een doe-het-zelf-winkel, aan een spontaan bezoek bij een sportschool óf aan een gezellig avondje uiteten bij een restaurant als mystery guest.

Als mystery shopper beantwoord je voor onze klanten een aantal vragen zoals:

  • Hoe heb je het bezoek beleefd? Zou je terugkomen? Zou je het bedrijf of de organisatie aanbevelen bij anderen?
  • Wat vond je van de kwaliteit van de geboden service? Wat ging er goed en waar liggen verbeterpunten?
  • Wat vond je van de verkooptechnieken van de verkoper? Wat ging er goed en waar liggen verbeterpunten?

Door mystery shopping geef je bedrijven en organisaties inzicht in hun serviceniveau en verkoop- en klantgerichtheid. Hierop kunnen bedrijven en organisaties acties uitzetten om zichzelf te verbeteren of om juist te blijven doen wat ze goed doen.

wat voor soort opdrachten zijn er

  • mystery shopping

    Breng als mystery shopper bij excap een bezoek aan een winkel, ga het gesprek aan met een medewerker en vul na afloop een vragenlijst in. Je meet hierbij de klantenservice en verkoopgerichtheid van medewerkers.

  • mystery calling

    Neem als mystery shopper bij excap telefonisch contact op met verschillende bedrijven en organisaties. Je beoordeelt de telefonische klantenservice en/of verkoop en je beoordeelt de bereikbaarheid van organisaties.

  • mystery e-mailing

    Neem als mystery shopper bij excap via een contactformulier of e-mail contact op met verschillende bedrijven en organisaties. Je maakt hierbij screenshots en beoordeelt ook de online klantenservice en/of verkoop.

  • customer journey

    Breng als mystery shopper bij excap jouw klantreis in kaart via een customer journey onderzoek. Je doorloopt hierbij in je klantreis meerdere fases en vult bij elke fase apart een vragenlijst in.

  • feedback shopping

    Breng als mystery shopper bij excap een bezoek aan een winkel, voer een inhoudelijk gesprek met een medewerker en houd na afloop een face-to-face feedbackgesprek.

  • meet & greet

    Breng als mystery shopper bij excap een kort bezoek aan een winkel om te ervaren hoe je als (potentiële) klant begroet en benaderd wordt bij binnenkomst.

Test de diensten van een bedrijf en verbeter hun service

Als mystery shopper draag je bij aan de ontwikkeling van verschillende aspecten binnen een bedrijf, zoals: klantenservice, verkoopgerichtheid, dienstverlening, klantgerichtheid en klantvriendelijkheid.            

  • Breng een bezoek aan een Showroom

    Breng als mystery shopper een bezoek aan een showroom van een autodealer in Nederland. Als potentiële klant ga je in interesse tonen in een nieuwe auto. Je gaat als potentiële klant een nieuwe auto ervaren en uitproberen en gaat met name ervaren hoe je tijdens het bezoek wordt geadviseerd en begeleid door de verkoper. Hierbij mag een offerte niet ontbreken natuurlijk. 

  • Bezoek een doe-het-zelf-winkel

    Bezoek een vestiging van een doe-het-zelf-winkel bij jou in de buurt. Excap voert opdrachten uit voor verschillende doe-het-zelf-winkels in Nederland. Hierbij ga jij als mystery shopper op mystery visit op een aan jou toegewezen afdeling. Hierbij toon je interesse in een nieuw product en meet je hoe het verkoopgesprek verloopt en hoe de medewerker jou adviseert.

  • Breng een bezoek aan het casino

    Verschillende casino’s in Nederland willen graag meer inzicht krijgen in de gast- en servicegerichtheid van hun medewerkers. Daarom stuurt excap mystery shoppers naar deze casino’s om van een leuke dag of avondje uit te genieten. Je bezoekt verschillende afdelingen van het casino voor een optimale ervaring.